En weer eventjes geduld.. - Reisverslag uit Gotenburg, Zweden van Elian Nibbeling - WaarBenJij.nu En weer eventjes geduld.. - Reisverslag uit Gotenburg, Zweden van Elian Nibbeling - WaarBenJij.nu

En weer eventjes geduld..

Door: Elian Nibbeling

Blijf op de hoogte en volg Elian

12 Maart 2016 | Zweden, Gotenburg

Ja zo gek als deze keer zal ik het hopelijk niet maken. Het heeft nu 3 of 4 weken geduurd sinds ik voor het laatst een blog heb geschreven, mijn excuses.

In de laatste 4 weken heb ik weer een aantal dingen beleefd. Ik zal niet tot detail treden omdat ik niet echt van de details ben (dan gaat het een ellendig lang en zaaddodend verhaal worden).

In Göteborg is het schijnbaar een ding om op de vrijdagavond aan 'afterwork' te doen. Dat is dat je bij heel veel café's een fixed price (of gewoon een biertje) betaald en dat je dan gratis, onbeperkt kan avondeten. Bij de ene café is dat taco's, bij de ander pizza, bij weer een ander chinees of gewoon pasta, het is er allemaal. Ik ben tot nu toe bij 3 verschillende geweest en het is altijd leuk en gezellig om op de vrijdag na een week hard werken te relaxen met een drankje en een hapje in een café.

Op 22 Februari is ook een nieuwe course begonnen, 'The Post Industrial City', en dat gaat vooral over Göteborg na 1945. Hoe is het uitgegroeid tot de stad die het nu is en hoe 'Post-Industrial' is het? Göteborg wil ook bekend worden als 'The City of Events', en hoe bereiken ze dat? We hebben het ook over Gentrification(soort van modernisering) en welke buurten daar wel of niet aan mee willen doen. Deze course gaat ook samen met city walks en die leiden vaak door plekjes in Göteborg waar je eigenlijk nooit zou komen.

23 Februari was ook een speciale dag voor mij, maar hierover in een later blog, TO BE ANNOUNCED.

26 Februari heb ik (ja ik schaam me dood) voor het eerst geschaatst op een schaatsbaan hier in Göteborg. Vorige week vrijdag was mijn 2e keer. Het ging verbazingwekkend goed. Ik kreeg de slag nog niet echt te pakken maar ik viel iniedergeval niet elke 3 seconde op mijn muil. Sterker nog, ik ben maar 1 keer gevallen en dat was op het moment dat ik van het ijs afwilde en ik een stap íets te ver voorwaarts zette.

28 Februari ben ik weer naar een van de eilanden van Göteborg geweest, Brännö dit keer. Groot, prachtig eiland met veel heuveltjes waar je op kan klimmen om boven te komen. Heerlijke uitzichten en prachtige natuur. Het is daar zo stil op de eilanden, je kan letterlijk een speld horen vallen. Ik heb nog nooit in mijn leven een plek zo stil meegemaakt als op de eilanden van Göteborg. Uiteraard zijn er stillere plekken, zoals mijn toekomstbeeld, maar hier heb ik nog geen weet van uiteraard.

Op 2 maart heb ik mijn Swedish Language Course voltooid. A1 is gehaald, het is minder dan de basics, maar ik kan me iniedergeval voorstellen en bekend maken waar ik vandaan kom. Ik kan een koffie bestellen maar zodra een Zweed tegen mij terug praat is het.... SORRY I'M DUTCH, WHAT?!

Op 6 maart ben ik nog een keer naar Slotsskogen park geweest. Hier zit een gratis dierentuin waar je o.a. penguins en elanden kan zien, en ook het natuurhistorisch museum. Wel leuk om weer te zien en het is een goed moment voor Fika!

Op 8 maart ben ik 's avonds naar een bar geweest waar je een biertje besteld en 'gratis' kan gamen. WiiU en bordspellen liggen daar voor je om te gebruiken en het is super leuk met vrienden. Wel grappig concept!

Dit was het wel, heb natuurlijk veel meer dingen gedaan maar anders wordt dit zo'n ellendig lang verhaal en dan gaat niemand mijn blogs lezen omdat ze zo zaaddodend lang zijn.

Nou, op naar de volgende blog. Ik zal beloven eerder te schrijven.

HEJ DA!

Tags: Duurt Lang

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elian

Actief sinds 30 Dec. 2015
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 5392

Voorgaande reizen:

15 Januari 2016 - 10 Juni 2016

Studeren in Göteborg, Zweden

Landen bezocht: